Saturday, October 24, 2009

Gambar kenangan bersama SHB di Masjid Nabawi 22 Ramadan 1430





















Gambar2 ini diambil selepas selesai berbuka puasa di dalam Masjid Nabawi pada maghrib 22 Ramadan 1430. SHB mudah bermesra dengan siapa sahaja yang beliau jumpa hingga sahabat arab yang menjamu makan itupun amat menghormatinya walaupun pertemuan itu amat singkat. Saya masih ingat sahabat arab itu menyebutkan.. "di mana sahaja aku berjumpa dengan kamu, kamu sentiasa didampingi oleh orang2 muda ....".

SHB sesekali menyatakan beliau sakit belakang... saya lalu bertanya kalau2 dia berkehendakkan kerusi untuk bersolat... lantas beliau menjawab..." sekali aku guna kerusi, maka kemungkinan aku akan sentiasa perlu kepadanya nanti"... Dia suka mencabar dirinya melakukan sesuatu dengan 'azimah' @ kesungguhan dan sedaya mungkin tidak akan mengalah kepada penyakit...

Itu sebahagian dari qudwah insan berjiwa besar...


"CONTOHILAH ORANG YANG TELAH PERGI KERANA KESUDAHANNYA SUDAH TERBUKTI."

Allahu Akbar Walillahil Hamd...


1 comment:

Maznah Daud said...

aduhai rindunya aku untuk menjejaki jiwa-jiwa yang tenang di alam sana...